Je neemt geen foto’s, je maakt ze” Ansel Adams, Amerikaans landschapsfotograaf
2017

Workshops creatieve fotografie

Gebruik eens een spiegel.
CreativeFox fotografie workshops
Creatieve fotografie CreativeFox is een groot fan van creatieve fotografie. Als creatief fotograaf heb je niet te maken met regels, conventies en het idee “zo hoort het”. Het loslaten van dergelijke ideeën is vaak moeilijk. We hebben op een bepaalde manier geleerd te fotograferen. Zo moet de compositie kloppen, de foto scherp zijn en de kleuren contrasteren. In deze workshop gaan we dat loslaten. We gaan creatief aan de slag.

Benodigdheden

- Digitale camera - Eventueel statief (niet verplicht) - Eventueel reportage flitser Locatie 1. Centrum, Utrecht Bereikbaarheid De startlocatie is uitstekend bereikbaar met eigen- en openbaar vervoer. Programma Korte kennismaking, uitleg tijdens de koffie/thee, aan de slag, nabespreking Kosten 59,95 euro per workshop (inclusief BTW, informatieboek en 1x koffie / thee) Algemene informatie Workshopleider: Taco Vos
Op al onze workshops en cursussen zijn onze Voorwaarden van toepassing. Lees deze goed door op de pagina FAQ en Voorwaarden.

Data, tijd en locatie

19-05-2017 Utrecht Geweest 02-09-2017 Utrecht 13.00-16.30
Reserveren Reserveren
Wat gaan we doen? Een creatieve foto maken is een leerproces, vaak lukt het idee niet in één keer. Je moet veel oefenen om de gewenste foto te kunnen maken. Een creatieve foto ontstaat dus niet zomaar, er is over nagedacht. Daarbij gaat het om het kiezen van een onderwerp en de manier waarop je dat onderwerp wilt fotograferen. In deze workshop besteden we aandacht aan een groot aantal fotografische technieken die je helpen creatieve foto’s te maken. Denk aan: - dubbele opnames maken - pannen (meetrekken) - spelen met compositie - zoomen - bewegen - flitsen bij daglicht - werken met sjablonen enzovoort.    
Fotografeer eens heel andere onderwerpen. Maak gebruik van bestaande objecten voor creatieve effecten. Maak detailfoto's in plaats van overzichtsfoto's. CreŽer beweging in het foto. Met lange sluitertijden maak je soms bijzondere beelden. Deaai de camera eens om. Gebruik zeepbellen voor bijzondere reflecties. Zoom eens lekker uit.